Το social networking στο ελληνικό επιχειρείν
Ο τρόπος οργάνωσης της εργασίας και της εφαρμογής της επιχειρηματικότητας έχει αλλάξει ριζικά, από τη στιγμή που εισέβαλαν στην καθημερινότητα προϊόντα και υπηρεσίες που σχετίζονται με τη λεγόμενη τεχνολογική επανάσταση.
Κάθε τομέας της ανθρώπινης δραστηριότητας και φυσικά της οικονομίας έχει επηρεαστεί και πλέον προσαρμοστεί στα νέα τεχνολογικά δεδομένα. Αυτό το νέο τοπίο διαμορφώνεται μέσα από τα Social Media, την αλληλεπίδραση των χρηστών και καταναλωτών με τους επιχειρηματίες και τις επιχειρήσεις τους. Έτσι οι επιχειρήσεις έχουν ενσωματώσει στην παραγωγική διαδικασία τους τα πληροφοριακά και τηλεπικοινωνιακά συστήματα με στόχο την καινοτομία, την οικονομία χρόνου και την πώληση.
Και πράγματι τα αποτελέσματά τους είναι καλύτερα, με αυξημένη απόδοση, ευελιξία, αύξηση της ανταγωνιστικότητας, άμεση εξυπηρέτηση του κοινού τους και περισσότερο χρόνο!
Τι δείχνουν τα στατιστικά για το ελληνικό επιχειρείν
Η χρήση των Social Media στην Ελλάδα βρίσκεται στο 56%, συγκριτικά με το 59% κατά μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν παρουσία τουλάχιστον σε μία από τις τέσσερις δημοφιλέστερες πλατφόρμες, δηλαδή Facebook, Twitter, YouTube και τα εταιρικά Blogs.
Ο σημαντικότερος βαθμός εμπλοκής όμως γίνεται κυρίως από το Instagram, τα βίντεο και τα εταιρικά Blogs. Καθένα από τα αναφερόμενα μέσα και κανάλια έχει και το δικό του κοινό ανάλογα κυρίως με την ηλικία, την εξοικείωση με την τεχνολογία και τα ενδιαφέροντα.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι με βάση τη μελέτη, προκύπτει ότι η παρουσία των brands στα κοινωνικά δίκτυα αυξήθηκε κατά 51% σε σχέση με το 2010 που πρωτοεμφανίστηκαν τόσο ενεργά στην ελληνική επιχειρηματικοτητα και ότι στο σύνολο των σελίδων, το μεγαλύτερο ποσοστό ψηφιακής εκπροσώπησης έχουν τα brands και όχι τα εταιρικά προφίλ.
Ωστόσο οι ελληνικές επιχειρήσεις δε φαίνεται πως προτιμούν να χρησιμοποιήσουν τα κοινωνικά δίκτυα, για να ανοίξουν διάλογο με τους καταναλωτές και το customer service τους, αφού μόλις το 30% των εταιρειών που χρησιμοποιούν το Facebook και το 18% των εταιρειών που χρησιμοποιούν το Twitter απαντούν στους χρήστες. Προς το παρόν επιλέγουν να αξιοποιήσουν περισσότερο την τεχνολογία για το branding και τις διαφημίσεις για ενίσχυση των πωλήσεων.
Τι ισχύει για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις στην Ευρώπη
Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφηκαν, αφού το 2021, περισσότερες από τις μισές (59%) ευρωπαϊκές χώρες ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν τουλάχιστον ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, πράγμα που σημαίνει αύξηση 22 ποσοστιαίων μονάδων από το 2015 (37%).
Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι πιο δημοφιλής μεταξύ των επιχειρήσεων στη Μάλτα (84%) κι ακολουθούν η Σουηδία, η Ολλανδία (και οι δύο 80%) και η Φινλανδία (79%).Remaining Time-0:00Fullscreen
Mute
Λιγότερο δημοφιλής είναι μεταξύ των επιχειρήσεων στη Ρουμανία (36%), τη Βουλγαρία (39%) και τη Σλοβακία (45%). Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν στο Βέλγιο και τη Γαλλία ( +31%), ακολουθούμενες από τη Λετονία (+30%) και τη Φινλανδία (+29%). Τέλος να αναφέρουμε πως η Ιρλανδία είναι από τις χώρες που δεν προτιμούν τα Social Media στην επιχειρηματικότητα.