Εσύ κάνεις product SEO στο eshop σου;
Όχι δεν θα μιλήσουμε για το πως θα βγει η ιστοσελίδα σου ‘πρώτη στο Google’. Θα σου δώσουμε κάποια απλά tips για το πως το eshop σου μπορεί να έχει πιο υγιές περιεχόμενο ώς προς τις μηχανές αναζήτησης… και γιατί όχι να φέρει και κάποια πώληση.
Κάνε λίγο έρευνα και βρές το σωστό περιεχόμενο για την σελίδα του κάθε προϊόντος.
Πολλές φορές ο χρόνος του ανθρώπου που τρέχει ένα eshop είναι λιγοστός και περιορίζεται στο να εισάγει απλά κάποια προϊόντα απο τους προμηθευτές του χωρίς να επεμβαίνει στο περιεχόμενο του προϊόντος.
Αυτό όμως που θα κάνει την διαφορά στα προϊόντα σου σε σχέση με τον ανταγωνισμό σου είναι να προσέξεις λίγο παραπάνω το περιεχόμενο του προϊόντος σου.
1. Λίγο πιο ψαγμένοι τίτλοι και αντίστοιχο content στην σελίδα του προϊόντος.
Σκέψου πως θα έψαχνες εσύ το προϊόν σου στο Google και κάνε μια αναζήτηση για να δεις τι κάνουν οι ανταγωνιστές σου σε κάποιο αντίστοιχο προϊόν. Σίγουρα αυτοί που θα είναι στις πρώτες θέσεις το ψάχνουν λίγο παραπάνω.
Αυτό που θα πρέπει να αλλάξεις σε πρώτη φάση είναι να κάνεις αρκετά συγκεκριμένο τον τίτλο του προϊόντος.
Για παράδειγμα θέλεις να πουλήσεις ένα παιδικό παγούρι το οποίο έχει πάνω ζωγραφισμένη μια νεράιδα. Ο προμηθευτής σου σου δίνει τον τίτλο ‘Παιδικό παγούρι’. Εσυ όμως αλλάζεις τον τίτλο σε ‘Παιδικό παγούρι ροζ με νεράιδα’.
Κάνοντας πιο συγκεκριμένο το λεκτικό μπορεί να έχεις λιγότερες εμφανίσεις στην Google με αυτόν τον τίτλο αλλά θα είναι σίγουρα πιο ποιοτικές και σε καλύτερη θέση, καθώς αυτό το λεκτικό δεν είναι τόσο ‘ευρύ’. Ο πιθανός πελάτης λοιπόν που θα κάνει κλικ στο προϊόν σου θα βρει ακριβώς αυτό που θέλει, οπότε αν και η τιμή του είναι κοντά στον ανταγωνισμό, μπορεί έτσι να έρθει και η πώληση του προϊόντος.
Σκέψου λοιπόν να έχεις 1000 προϊόντα και όλα να είναι εξίσου δουλεμένα όσο αφορά το SEO σου. Με αυτό τον τρόπο το περιεχομένο του eshop σου όσο αφορά τις μηχανές αναζήτησης θα είναι απόλυτα ‘υγιές’ οπότε σιγά θα έχεις περισσότερες εμφανίσεις στα αποτελέσματα. Έτσι θα αυξηθούν οι πωλήσεις σου αλλά θα ανέβει και το eshop σου όσον αφορά το branding.
Φυσικά οι πωλήσεις ένος eshop δεν έρχονται μόνο με το SEO αλλά και με άλλες κινήσεις marketing, οπως διαφημίσεις, newsletter κτλ. Αυτό το κομμάτι όμως θα το συζητήσουμε σε μελλοντικό άρθρο μας.
Για να υπάρξει το σωστό basic ‘SEO score’ στην σελίδα του προϊόντος θα πρέπει το λεκτικό του τίτλου να υπάρξει τουλάχιστον και στο alt text της φωτογραφίας του προϊόντος αλλά και στην μικρή περιγραφή του προϊόντος.
2. Σωστό content στις σελίδες των κατηγοριών προϊόντων.
Στην συντριπτική πλειοψηφία των eshop, όταν μπούμε σε μια κατηγορία θα δούμε απλά ένα grid των σχετικών προϊόντων. Ότι αναφέραμε όμως για την σελίδα του προϊόντος ισχύει και για τις σελίδες των κατηγοριών αλλά και των ιδιοτήτων και των ετικετών προϊόντων.
Κατηγορίες, ετικέτες, ιδιότητες προϊόντων, όλα πρέπει να έχουν SEO content
Θα πρέπει να υπάρχει ο σωστός ‘Ψαγμένος SEO τίτλος’ μια φωτογραφία με το αντίστοιχο alt text καθώς και ένα description που να περιέχει το ίδιο λεκτικό. Ειδικά για αυτές τις σελίδες, επειδή έχουν ήδη αρκετό περιεχόμενο καθώς περιέχουν πολλά προϊόντα, είναι πιο εύκολο να πετύχουμε καλά αποτελέσματα στις αναζητήσεις.
3. Στοχευμένα landing pages
Μια ακόμα τεχνική για καλύτερη προώθηση των προϊόντων μας σε όλα τα κανάλια marketing όπως είναι το SEO, είναι η δημιουργία landing pages προϊόντων.
Η διαφορά που έχουν αυτές οι σελίδες από τις τυπικες σελίδες προϊόντων είναι πως δεν υπάρχουν περιορισμοί. Μπορούμε να βάλουμε ότι περιεχόμενο θέλουμε και να κάνουμε ότι design επιθυμούμε. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να εφαρμώσουμε τεχνικές advanced on page SEO με αρκετά μεγάλο περιεχόμενο, seo copywriting τίτλους, υπότιτλους, interlinking, newsletter forms κτλ.
4. Link building / backlinks
Είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι όσο αφορά την κατάταξη ενός eshop. Ίσως και το πιο σημαντικό.
Αφού γίνουν όλα τα παραπάνω και φτιαχτούν οι σελίδες προϊόντων που έχουν πραγματικά ‘κάτι να πουν’ τότε πρέπει να δει η Google ότι κάποιος σημαντικός μιλάει για αυτές τις σελίδες.
Αυτό μπορεί να γίνει με κάποιο advertorial σε κάποιο δυνατό blog με υψηλό authority.
Θα πρέπει λοιπόν να γραφτεί κάποιο άρθρο. Το άρθρο θα πρέπει να περιέχει αντίστοιχο περιεχόμενο μιλώντας για τα προϊόντα που θέλουμε και θα στέλνει στις seo friendly σελίδες προϊόντων στο eshop μας, χρησιμοποιώντας στα λεκτικά των links του τα αντίστοιχα λεκτικά.
Με αυτόν τον τρόπο και αυξάνοντας το link building με όποιον τρόπο μπορούμε και αντέχει η τσέπη μας, θα δούμε τα προϊόντα μας να σκαρφαλώνουν στις πρώτες σελίδες των αναζητήσεων.