Freelancer ή Agency;

Freelancer ή Agency;

Ποιον θα επιλέγατε για να αναλάβει την ψηφιακή παρουσία της επιχείρησης σας, έναν freelancer ή ένα digital agency;

Πάμε λίγο να δούμε ένα case study και τα pros and cons που προκύπτουν.

Case study

Ένας πελάτης ανοίγει μια επιχείρηση πώλησης προϊόντων και εκτός από το φυσικό του κατάστημα θέλει να αναπτύξει και την ψηφιακή του παρουσία. Θα δημιουργήσει λοιπόν ένα eshop το οποίο θα λειτουργήσει και θα προωθήσει όσο πιο επαγγελματικά μπορεί.

Οι digital υπηρεσίες που θα χρειαστεί σχετικά με το eshop του είναι οι παρακάτω:

  1. Σχεδιασμός
  2. Κατασκευή
  3. Κειμενογράφηση και SEO
  4. Φιλοξενία και domain name
  5. Τακτική συντήρηση eshop, ενημερώσεις, νέες τεχνολογίες ασφάλεια κτλ
  6. Υποστήριξη και πιθανές αλλαγές και περαιτέρω ανάπτυξη στο eshop του.
  7. Διαχείριση social media.
  8. Διαχείριση newsletter.
  9. Διαφημιστικές καμπάνιες / Marketing.
  10. Φωτογράφιση και βιντεογράφηση χώρων και προϊόντων.

Freelancer ή καλύτερα… freelancers

Οικονομικά και γρήγορα ή μήπως όχι;

Διεκπεραίωση του έργου

Κανένας δεν αμφισβητεί την τεχνική ικανότητα ενός freelancer. Μην ξεχνάμε πως πολλά αξιόλογα agencies ξεκίνησαν με κάποιον ικανότατο freelancer στο τιμόνι τους. Επίσης αρκετά συχνά συναντάμε περιπτώσεις όπου όλο το κομμάτι design / development μεγάλων digital εταιριών γίνεται outsource σε freelancers προγραμματιστές και γραφίστες οι οποίοι θα φέρουν την δουλειά εις πέρας με επαγγελματισμό.

Στο case study όμως που αναφέρουμε παραπάνω θα χρειαστούμε σίγουρα 5 freelancers.

  1. Designer
  2. Developer
  3. Copywriter – Social media
  4. Ads manager
  5. Photographer / Videographer

Η συνήθης διαδικασία είναι πως ο πελάτης θα βρει τον developer και εκείνος θα συστήσει τους υπόλοιπους freelancers στον πελάτη ο οποίος θα πρέπει να μιλάει με τον κάθε έναν ξεχωριστά.

Με λίγα και απλά λόγια, όλο το project management και η σωστή λειτουργία του έργου πέφτει στις πλάτες του πελάτη. Δεν τον ρωτήσαμε ποτέ όμως αν θέλει και έχει την κατάρτιση για να αναλάβει αυτό το έργο.

Θα μιλήσει λοιπόν στην αρχή με τον designer, τον developer, τον copywriter και τον φωτογράφο για να βγει το έργο live. Σε σχετικά γρήγορο χρόνο, συνήθως έναν μήνα περίπου, το έργο θα είναι Live τουλάχιστον σε ένα πρώτο στάδιο με αρκετά προϊόντα και πλήρως λειτουργικό ώστε να μπορεί να διαφημιστεί.

Συντήρηση, υποστήριξη και λοιπές υπηρεσίες

Το επόμενο στάδιο από την κατασκευή του eshop είναι η συντήρηση και η υποστήριξη που χρειάζεται.

Όταν η συνεργασία γίνεται με κάποιον freelancer συνήθως αυτό το σημείο είναι προβληματικό και ο λόγος είναι η χρονική διαθεσιμότητα του επαγγελματία την δεδομένη στιγμή που χρειάζεται ο πελάτης.

Όσο αφορά την τακτική συντήρηση του ιστότοπου τις περισσότερες φορές ένας freelancer δεν θα προτείνει καν κάποιο πακέτο στον πελάτη γιατί χρονικά δεν μπορεί να ανταπεξέλθει ή πολύ απλά δεν είναι αυτό το μοντέλο που δουλεύει.

Οπότε τι κάνει;

Όταν δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα στο eshop είτε σε επίπεδο ασφάλειας είτε λειτουργίας κάποιων plugins, Ο πελάτης θα επικοινωνήσει με τον developer αναφέροντας το πρόβλημα και εκείνος θα το λύσει χρεώνοντας το σαν υποστήριξη.

Όμως θα υπάρξει downtime όσο αφορά τις λειτουργικότητες που έχουν πρόβλημα. Και το downtime σημαίνει πως ο πελάτης χάνει άμεσα χρήματα ειδικά αν μιλάμε για κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα.

Τι γίνεται λοιπόν με την υποστήριξη και την περαιτέρω ανάπτυξη κάποιων features ή την διαχείριση των προωθητικών ενεργειών που πιθανόν χρειαστεί ο πελάτης;

Πλησιάζει η black friday και χρειάζονται αλλαγές στο eshop. Πρέπει να μπουν κάποια banners για διαφημιστικούς σκοπούς και να περαστούν τα ποσοστά έκπτωσης σε προϊόντα. Να αποσταλλεί ένα κατάλληλο newsletter και να προσαρμοστούν αντίστοιχα οι διαφημίσεις.

Επίσης η κίνηση στο eshop θα αυξηθεί κατακόρυφα οπότε θα πρέπει τα resources του server να είναι έτοιμα για κάτι τέτοιο.

Ο πελάτης κάνοντας εκείνος το project management θα πρέπει να μιλήσει με όλους τους freelancers ξανά ώστε να είναι όλα έτοιμα την κατάλληλη στιγμή. O developer ομως την δεδομένη στιγμή, κατασκευάζει άλλα δύο eshop τα οποία οριακά προλαβαίνει να ολοκληρώσει στο deadline που υπάρχει. Ο marketing manager έχει άλλους δέκα διαφημιστικούς λογαριασμούς που ζητάνε αντίστοιχες ρυθμίσεις. Ο designer έχει covid 19 και δεν θα μπορέσει να ολοκληρώσει τα banners που είναι απαραίτητα για την προώθηση της black friday.

Το αποτέλεσμα είναι ένα και μόνο.

Ο πελάτης θα χάσει χρήματα γιατί η επιχείρηση του δεν θα λειτουργήσει σωστά.

Digital Agency

Ακριβά και αργά ή μήπως όχι;

Σχετικά με ένα Digital Agency δεν θα σπάσουμε το έργο σε κατηγορίες που θα μοιραστούν σε freelancers γιατί τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά.

Όλες οι υπηρεσίες είναι πακέτο και όλο το project management είναι ευθύνη του Digital Agency

Όλη η μελέτη για την διεκπεραίωση του έργου αλλά και της περαιτέρω υποστήριξης και προώθησης του θα παρουσιαστεί στον πελάτη από την αρχή της συνεργασίας και στα πλαίσια της προσφοράς που θα ακολουθήσει. Εκεί θα αναγράφεται ξεκάθαρα ο τρόπος συνεργασίας, τα deadlines, οι μέγιστοι χρόνοι παράδοσης ανα project καθώς και όλες οι υποχρεώσεις της εταιρίας προς τον πελάτη αλλά και του πελάτη προς την εταιρία.

Στο παράδειγμα με την black friday η εταιρία και το τμήμα marketing θα επικοινωνήσει πρώτo με τον πελάτη ένα μήνα πριν και θα ζητήσει τις απαραίτητες πληροφορίες για να δημιουργήσει τα σχετικά banners του πελάτη και να τρέξουν οι διαφημίσεις όπως πρέπει.

Το project θα ολοκληρωθεί παρόλο που ο designer που το είχε αναλάβει έχει covid 19 γιατί πολύ απλά ο συνάδελφος του που δουλεύει στο agency δεν έχει.

Συμπέρασμα

Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφέρουμε πως για όλα τα πράγματα στην ζωή υπάρχουν εξαιρέσεις.

Υπάρχουν freelancers που αντιμετωπίζουν τον πελάτη όπως ένα digital agency και αντίστοιχα agencies τα οποία δεν παρέχουν τις υπηρεσίες τους με συνέπεια προς τον πελάτη.

Θα πρέπει ο κάθε επιχειρηματίας που ξεκινάει την ψηφιακή του παρουσία να αφιερώσει αρκετό χρόνο ώστε να βρει τον κατάλληλο συνεργάτη.

Ο πιο εύκολος τρόπος να βρεις τον κατάλληλο συνεργάτη είναι να ξεψαχνίσεις το portfolio και το πελατολόγιο του.

Πιθανόν αν είσαι ένας νέος επιχειρηματίας που ξεκινάς την επαγγελματική σου δραστηριότητα και το project σου δεν έχει πολλαπλές απαιτήσεις μπορείς να καλυφθείς με έναν freelancer. Αν όμως αρχίζεις να εξελίσσεσαι στο επάγγελμα σου και θέλεις μαζί σου να εξελιχτεί και η ψηφιακή σου παρουσία τότε ένα digital agency είναι μονόδρομος.

υπηρεσίες

Σχεδιάζουμε και αναπτύσσουμε υψηλής ποιότητας ιστοσελίδες και ηλεκτρονικά καταστήματα. Δίνουμε έμφαση στην ποιότητα ανάπτυξης και στην σχεδίαση ώστε να πετύχουμε το απόλυτο όσο αφορά την αισθητική, την ασφάλεια και την ταχύτητα.

Κατασκευή Iστοσελίδων

Η ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι μοναδική
σαν την επιχείρηση σας!

Κατασκευή eShop

Επεκτείνετε την επιχείρηση σας πέρα από
τα φυσικά σύνορα.

Iστοσελίδες

Η ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι μοναδική σαν την επιχείρηση σας!

Ηλεκτρονικά καταστήματα

Oλοκληρωμένο πακέτο κατασκευής eshop με όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά που θα χρειαστείτε.

Digital Marketing

Αυξήστε τις πωλήσεις σας, κάντε γνωστή την επιχείρηση σας. Google & Facebook Ads, SEO, Social Media

Copywriting

Σύνταξη Κειμένων Ιστοσελίδας και περιεχομένων διαφημίσεων

UI & UX Design

Η custom κατασκευή χρειάζεται και custom σχεδιασμό.

Domain Name

Κατοχυρώστε το domain της αρεσκείας σας

Web Hosting

Φιλοξενία σε ταχύτατους και ασφαλείς servers

WordPress Support

Μεταφέρετε σήμερα το WordPress site σας στην ASK Digital

MARKETPLACE